BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018)1

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

MINGGU 10

LIRIK LAGU 1 - KELUARGA

LOGO LIRIK LAGU 1



LOGO LIRIK LAGU 1 YANG DI UPLOAD DI FACEBOOK

LOGO LIRIK LAGU 1 YANG DIUPLOAD DI TWITTER



LIRIK LAGU 1 - KELUARGA


[1] kELUARGA



Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti



Ibu bapa yang disayangi

saya tetap berhati-hati

meenjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai



Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


HURAIAN LOGO

Berdasarkan lirik lagu tersebut, saya telah melukis satu logo yang berkaitan dengan lirik lagu tersebut. Di dalam logo lirik lagu tersebut ada menunjukkan gambaran sebuah keluarga yang terdiri daripada ibu, bapa dan anak. Pendapat saya mengenai logo tersebut ialah sebuah keluarga mestilah bersama-sama dan saling menyanyagi antara satu sama lain. jelas sekali di dalam logo tersebut menunjukkan ibu bapa yang berada di kiri dan kanan anaknya bagi melindungi anaknya dari ancaman luar.

RUJUKAN

Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT

Comments