BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

BBN3402

Minggu 14

DI SINI

Nama : Nur Syawalni Atikah binti Ahmad Rahmattullah
No matrik : 197358



DI SINI

Saya merupakan pelajar tahun 2 dan berada di semester 3 di UPM ni. Subjek penterjemahan berbantukan komputer merupakan subjek elektif pertama yang saya dan rakan-rakan sekelas saya ambil. Kami belajar bersama senior yang sudah berada di semester 7 (mungkin). Hari pertama masuk kelas ni rasa takut jugak sebab hari pertama dah datang lewat. Sebenarnya sebelum kelas ni ada kelas lain. Tempat agak jauh juga tu yang ambil masa sikit nak sampai.

Disebabkan cuti jerebu kelas bermula pada minggu ke 3. Jadi dah 2 minggu kelas tak da kena la ganti balik kerja kan. First time dapat tugasan memang banyak. Dengan tidak biasa type banyak-banyak macam tu nak dalam masa yang singkat. Memang kalut nak siapkan kerja. Tapi lama-lama belajar dah biasa type laju-laju.

Antara benda yang belajar dalam kelas ni belajar pelbagai jenis mesin yang boleh guna untuk translate. Selama ni ingat google translate saja. Pelbagai konsep terjemahan belajar semasa berada dalam kelas ni. Contohnya belajar translate quotes, cerita, penanda wacana, blurb, teori, puisi, matematik, resipi, artikel, surat, isi kandungan, tak dilupakan audio.

Semua tu sempat belajar dalam masa 14 minggu sebab prof memang sangat baik dalam penyusunan bahan mengajar. Walaupun seminggu waktu kelas hanya 3 jam tapi sudah banyak ilmu yang prof berikan. Terima kasih prof. Kami juga belajar pelbagai jenis font, size untuk setiap penulisan yang dibuat. Lain penulisan lain tajuk lain cara dan lain font. Tapi jangan mengalah yang penting REDHA.

Semoga segala ilmu di diberikan kepada kami semua dapat kami gunakan suatu hari nanti. Aamiin.

Terima kasih Prof. Normaliza 

Comments