BBN3402Satu2019: Minggu 14 (Ulasan buku 200 Qoutes)

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (Ulasan buku 200 Qoutes)

BBN3402

Minggu 14

Ulasan buku 200 Qoutes

Nama : Nur Syawalni Atikah binti Ahmad Rahmattullah
No matrik : 197358

Muka depan Buku 200 Qoutes

Bersama Buku 200 Quotes




TUGASAN 1
Nama Penulis: Noraien Mansor dan Normaliza Abd Rahim
Tahun Terbit: 2017
Tempat Terbit: Universiti Malaysia Terengganu (UMT)
Harga: Rm20.00



Buku 200 Quotes for you… for us merupakan buku yang mengandungi 200 jenis quotes yang mampu memberikan inspirasi kepada pembaca. Buku yang mempunyai 206 halaman bercetak tidak termasuk muka hadapan ini banyak memberikan motivasi kepada pembacanya yang tersediri. Antara tema yang diangkat dalam buku ini ialah mengenai alam sekitar, percintaan dan kasih sayang, ketuhanan, persahabatan, kekeluargaan, kejayaan dan kehidupan. Kesemua quotes yang terkandung di dalam buku ini tidak mengandungi makna yang terlalu berat dan sukar difahami. Kontent yang terkandung di dalam buku ini amat jelas.

Penggunaan ayat yang ringkas ini membuatkan buku ini sesuai untuk semua peringkat umur. Buku 200 Quotes ini sesuai dijadikan sebagai bahan bacaan. Buku ini telah dibahagikan kepada dua bahagian dimana bahagian pertama dan bahagian kedua buku ini di tulis oleh dua orang penulis yang berbeza. Kedua-dua penulis telah mempelbagaikan tema yang di dalam penulisan quotes mereka. Kepelbagaian tema yang terdapat di dalam kedua-dua bahagian buku ini menjadikan kandungan buku ini lebih menarik.

Kesemua quotes ini ditulis dalam ayat bahasa Inggeris. Dari segi penggunaan bahasa pula, penulis menggunakan bahasa Inggeris yang mudah difahami. Penggunaan bahasa mudah dan ringkas ini membuatkan quotes ini lebih menarik minat untuk dibaca. Dengan membaca buku ini mampu untuk meningkatkan motivasi pembaca.





200 Quotes for you … for us is a book that containing 200 types of quotes can inspire readers. A book with 206 pages which is does not include this cover greatly can motivate its readers. The themes used in this book are environment, love and affection, divinity, friendship, prosperity, success and life. All of the quotes contained in this book doesn’t carry a heavy and difficult meaning to understand. The content contained in this book is very clear.

 The use of this simple sentence makes this book suitable for all ages. This 200 Quotes book is perfect for reading. This book has been divided into two sections where the first and second parts of the book are written by two different authors. Both authors used varied themes in their quotes. The variety of themes found in both sections of this book makes the content of this book more interesting.

All of these excerpts are written in English sentences. In terms of language usage, authors use simple English that is easy to understand. The use of simple and concise language makes this a great read. By reading this book it is possible to increase the reader's motivation.



Comments