BBN3402Satu2019: (MINGGU 11)

BBN3402Satu2019: (MINGGU 11)

CERITA BINATANG

MINGGU 11

Nama : Nur Syawalni Atikah binti Ahmad Rahmattullah
No Matrik : 197358

No
Quotes Bahasa Inggeris
Halaman
Bahasa Melayu
(Google Translate)
Bacaan pruf
1.
Sometimes life is hard…
be strong and keep moving on…
Do not let anything hold you back
from what you want…
21
Kadang-kadang hidup susah ...
menjadi kuat dan terus bergerak ...
Jangan biarkan apa-apa memaksa anda kembali
dari apa yang anda mahu ...

Kadang-kala kehidupan ini sukar…
kuatlah dan teruskan bergerak…
Jangan biarkan apa-apa sahaja yang memaksamu untuk kembali
daripada apa yang kamu inginkan…
2.
Talk nicely to other
Choose your word wisely
Your words will help others
To understand…
177
Bercakap dengan baik kepada yang lain
Pilih kata anda dengan bijak
Kata-kata anda akan membantu orang lain
Untuk memahami…

Berbicaralah dengan baik kepada semua
Pilihlah kata-katamu dengan baik
Kata-katamu akan membantu yang lain
Untuk memahami…
3.
No matter how bad you treated me…
I will forgive you.
I hope you will be a better person one day!
I hope you will not hurt others again…
178
Tidak peduli betapa buruknya anda merawat saya ...
Saya akan memaafkan awak.
Saya harap anda akan menjadi orang yang lebih baik satu hari nanti!
Saya harap awak tidak akan menyakiti orang lain lagi ...

Tidak kira betapa buruknya layananmu terhadapku…
Aku akan setia memafkanmu
Aku berharap agar kau menjadi insan yang lebih baik suatu hari nanti!
Aku berharap engkau tidak akan menyakiti insan lain lagi…
4.
I want to be successful in life
and
I want to do it the right way
Honesty is the best rule!

192
Saya mahu berjaya dalam kehidupan
dan
Saya mahu melakukannya dengan cara yang betul
Kejujuran adalah peraturan terbaik!

Aku mahu berjaya di dalam hidup
dan
Aku mahu melakukannya dengan cara yang betul
Kejujuran adalah peraturan terbaik!
5.
The happiest time in life
is when you work hard
and achieve your goals.

196
Masa gembira dalam hidup
adalah apabila anda bekerja keras
dan mencapai matlamat anda.

Masa kegembiraan di dalam kehidupan
adalah apabila engkau bekerja keras
dan memperoleh matlamatmu.
Kambing biri-biri dan tiga ekor angsa dalam perjalanan untuk berjumpa badak sumbu. Kambing biri-biri pun menegur ulat bulu “kenapa kamu berada di sini?”. “Aku hanya terjatuh dari dahan pohon sewaktu sedang memakan buahnya”. Kambing biri-biri membantnya dan berkata “sometimes life is hard…be strong and keep moving on…Do not let anything hold you back..from what you want…” . Tiba-tiba ayam jantan datang mengganggu mereka. Ayam jantan tersebut memercikkan air ke arah mereka. Kambing biri-biri berkata “no matter how bad you treated me…I will forgive you. I hope you will be a better person one day! I hope you will not hurt others again…”. Ayam jantan terkejut kerana kambing biri-biri tidak memarahinya dan berkata “ I want to be successful in life and I want to do it the right way Honesty is the best rule!”. Tiga ekor angsa tersebut memuji tindakan kambing biri-biri dan berkata “ Talk nicely to other…Choose your word wisely…Your words will help others…To understand…”. Sejak peristiwa ini mereka taelah pun menjadi kawan baik “The happiest time in life is when you work hard and achieve your goals”.
180 patah perkataan






Comments